Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Terug naar Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 December 2011 | Thailand, Bangkok

De afgelopen periode van ruim twee weken was eigenlijk opeens voorbij.
Druk geweest met het volgen en voorbereiden van de lessen. Mijn hoofd zit nu wel vol met alle noodzakelijke grammtica die nodig is om de taal te kunnen schrijven en lezen. Gek is dat je nu constateert dan je woorden/zinnen leest waarvan je de betekenis niet kent. Het gebrek aan een grote woordenschat doet zich dan gelden!
Volgens mijn juf is het allemaal heel snel gegaan en heb ik beter gepresteerd dan te verwachten was. Dat komt voornamelijk omdat ik de afgelopen jaren ook zelf nogal wat tijd heb gestopt in het leren van alle (mede)klinkers en tekens. Dat geeft een enorme tijdwinst tijdens het leerproces rond het lezen/schrijven. Leuk!

De afgelopen week was het weertechnisch niet veel soeps. De temperaturen vieolen wel eens wat laag uit. Net boven de twintig graden overdag en in de avond/nacht er iets onder. Dat zou niet zo erg zijn, als het niet ook bijna elke dag zwaar bewolkt was, met zelfs af en toe een spatje.
Heb in deze periode dan ook een verkoudheid opgelopen, die zeer hardnekking is. Dat is dan weer geen pretje als je moet vliegen. Je kunt de druk niet goed reguleren en krijgt vervelende pijn in de oorbuisjes tijdens de landing.

De Chiang Mai Motorweek was best aardig. Het moet je overigens wel aanspreken. Veel custombuilt bikes. Dat is hier erg betaalbaar. De motoren zien er dan ook helemaal top (over de top) uit. Typisch thais is het dan weer om er dan meisjes bij te zetten, die met gescheurde panties het plaatje compleet moeten maken. Wordt enorm veel gefotografeerd. daarnaast staat dan een hardrock band met het volume op 10 te knallen en wordt er veel bier verkocht door meisjes in hele strakke jurkjes met een printe van het desbetreffende bier. De entree van de meeting kost vervolgens maar 100 baht entree en je vermaakt je prima. Heb een enkele foto bijgevoegd van motor+meisje.
Omdat ik toch al in de motorsfeer was ook maar een vest gekocht. Je laat dat aanmeten door een kleermaker, en na eenuurte of twee, mag je al terugkomen om een katoenenmodel te proberen. Daar wordt nog wat aan gesleuteld en over twee weken is het klaar, inclusie wat stickers erop. Kosten: € 60

Dinsdag in de loop van de middag teruggevlogen naar Bangkok. Ik had daar een aantal maanden geleden een hotel geboekt via booking.com. Dat was toen prijstechnisch heel interessant, want je kreeg daar de suite voor de prijs van de deluxe kamer.
Na aankomst zat ik echter in een kamer zonder balkon, terwijl ik dat toch echt had verwacht. De rest was verder prima, maar toch knaagt dat een beetje. Na het uitpakken dus toch maar eens langs de receptie om te informeren wat ik nu precies voor een kamer had? Veel gezoek en gedoe via internet en ja hoor! Ik moest verhuizen. Solly. Nu zit ik dus lekker in een echt twee kamer suite, op het grote balkon op het dak, te typen aan dit stukje. Zonnetje erbij, met een graad of 30/32 schat ik.
Is niet verkeerd....

Vanochtend langs de bank geweest. Ik heb daar al een aantal jaren een rekening lopen, waarop ik bij aankomst mijn geld stort en het daarna steeds in kleine porties kan opnemen. Dat werkt prima, maar ik wilde ook gebruik kunnen maken van intenetbankieren. Twee jaar geleden was dat nog niet mogelijk. Je moest dan een werk/verblijfsvergunning hebben. Had ik niet dus jammer. Nu is het iets anders geregeld. Als je een adres hebt hier kun je gewoon deze functionaliteit krijgen. Dat was precies waar het bij het rijbewijs ook om draaide. Met een residence statemant van de immigration office, heb je precies het juiste document. Zij wilden geeneens mijn paspoort meer zijn voor de non-immgrant visa! Was binnen 10-tellen klaar bij de klantenservice. Daar wordt je blij van! Heb zojuist voor het eerst ingelogd en het werkt als een zonnetje. Nu kan ik dus ook geld overmaken op mijn rekening hier.

Nog twee daagjes wachten en dan komt Cornelie aan. Is altijd lastig na zo'n lange vlucht. De eerste dag een beetje brak. Duurt een paar dagen voordat je echt aangekomen bent. Ben reuze benieuwd naar Vietnam. Gaan het vanaf zaterdag meemaken.
Heb ondertusssen iemand gesproken die de afgelopen week in Myanmar is geweest. Dat sprak hem erg aan. Het visum moest echter in Bangkok worden gehaald. Ben erg benieuwd of dat volgend jaar ook te regelen valt vanuit Chiang Mai. Als dat zo is, staat dat zeker op het programma. Begreep wel dat er geen ATM's zijn en dat je dus $/€ moet meenemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

T-V-T

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2012

Retour Chiang Mai

23 December 2011

HCMC/Phu Quoc

14 December 2011

Terug naar Bangkok

04 December 2011

Thais rijbewijs

30 November 2011

Oude ritme
Robert

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 44609

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 30 September 2016

Barcelona vv

09 Januari 2014 - 29 Maart 2014

Overwinteren

18 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Lang WEG!

24 November 2011 - 05 Januari 2012

T-V-T

16 November 2010 - 17 December 2010

Chiang Mai Herhaling

28 Oktober 2009 - 24 Januari 2010

Sabbatical

21 Januari 2009 - 15 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: