Door naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Door naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Door naar Chiang Mai.

Door: robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een paar dagen in Bangkok te zin geweest werd het tijd om door te reizen naar Chiang Mai. Omdat de grote shutdown op maandag zou beginnen was het wel spannend.
Al op zondagavond werd er begonnen met het afsluiten van een paar grote kruispunten. Wat wel opviel was de enorme stilte gedurende de hele zondag. Iedereen leek van de aanrbodem verdwenen.
In het kader van de reunie had ik gelukkig zaterdag al een afspraak met Rob R. en hebben wij een foto op de website kunnen plaatsen. Was leuk hem weer te spreken na circa 35 jaar!
Op de maandagmorgen was het ook heel stil in het centrum aan het begin van de Sukhumvit. Ik zag wel af en toe een taxi voorbijkomen, maar het normale idiote verkeer was verdwenen. Dat bleek ook wel te kloppen want het grote kruispunt rond Asoke was hermetisch afgesloten. Hoewel ik een avondvlucht had vanuit Bangkok leek het mij handig om nog in de loop van de ochtend te gaan reizen naar Don Muang. Op TV zag je nog veel mensen worden aangevoerd. Het waren echter niet de miljoenen, maar wel tienduizenden op het eerste gezicht.
Bij het hotel een taxi gezocht die echter in het kader van de risico's 600 baht wilde hebben. Het dubbele van de normale meterprijs. Toch maar gedaan en snel vertrokken. Dat bleek een erg gelukkige greep. Net om de hoek verzamelden zich honderden protesterende Thai op motors/scooters om een optocht te beginnen, die de gehele doorgaande Sukhumvit zou afsluiten.
Keurig om 12.00 op het vliegveld, waarna alles verder vlot verliep.
Zit nu in het appartement, nadat de boodschapjes zijn gedaan voor de komende dagen. Ook de twee motoren gehuurd, zodat we lekker onafhankelijk mobiel zijn. Gaat helemaal goed komen dus.
Woensdag komt Cornelie aan en moet ik even kijken hoe ik haar ga ophalen op het vliegveld met de reistas.

Tot dan!

• 13 Januari 2014 - 17:19

Elisabeth:

Heb er wel steeds aan gedacht als ik het nieuws zag of de krant las. Ben blij dat je goed bent aangekomen.

• 15 Januari 2014 - 16:30

Moeder:

hallo rob,
    fijn dat je er bent

• 15 Januari 2014 - 16:54

MOEDER.:

HALLO ROB CORNELIE nog even een klein berichtje had al tweekeer een briefje gerikt naar jullie maar het luktemaar nietwat fout was was casema wat ziggo moest zijn heb ELISABEHT gebelt en die vertelde wat ik foutheb gedaan dus vandaar dat kleine berichtjehopelijk gaat het nu goed maar je weet dat ik er meebezich ben hartelijke groetjes MOEDER WIL