Koh Sichang deel2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Koh Sichang deel2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Koh Sichang deel2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Wat zien wij of wat vragen wij ons af?
Wat prive is of openbaar is soms moeilijk te onderscheiden. Soms denk je dat het een huiskamer is, en dan is het een restaurant.Of je ziet een massagesalon, dat is dan weer een huiskamer.Weinig toeristen op het eiland, maar ongelooflijk veel eettentjes. Je ziet altijd wel iemand die zit te eten.
Thai gaan gekleed de zee in en gebruiken , net zoals in veel aziatische landen " witmakers".
Morgen is het chinees nieuwjaar. Het jaar van de os. De chinese tempel hier staat er strak roodgeverfd bij. Rood is tegen de boze geesten en lawaai ook. Dus wordt er de hele dag in de tempel rotjes afgestoken en ook bij alle altaartjes op straat.
Bij die altaartjes worden hele gebraden kippen, geopende flesjes bier met rietje, frisdrank, fruit etc neergezet voor boedha.
Eerst wist ik niet wat er met die3 kippen gebeurde, maar Robert zag dat zij na een paar schietgebedjes weer gauw naar binnen werden gehaald. Ondertussen stond er iemand bij met een stok om de honden weg te jagen.
De tuktuks hier zijn van een apart model. Een soort trike-motor, die aan de voorkant lijkt op een motor, en aan de achterkant bijna een auto is. Ze maken in tegenstelling tot de tuktuks in Bangkok geen enkel lawaai.
Tot de volgende keer.

• 25 Januari 2009 - 17:59

Elisabeth:

Even zoeken, want je had @ in plaats van een punt doorgegeven.

In China gebruiken ze parelpoeder om wit van te worden. Dat poeder gebruiken ze overal voor, zelfs in de thee.

• 27 Januari 2009 - 19:22

Paul En Joke:

Hoi HOI
    Hier even een berichtje uit vleuten.
    We missen fotoos,komen die nog?Zo te lezen hebben jullie het naar je zin.
    Als jullie het nu erg leuk vinden, kan je je verblijf verlengen,hoef je alleen maar een pr opmerkingen over het koningshuis te maken,je verblijf wordt wel gelijk minimaal 3 jaar en onder iets andere omstandigheden.

We blijven jullie blog dagelijks volgen.

groetjes Paul en Joke

• 28 Januari 2009 - 19:10

Moeder Wil.:

jullie verhaal gelezen dat was leuk gevonden met behulp van paul nog een goede reis en tot de volgende keer daag moeder wil.