Eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

18 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

De heenreis verliep niet via een leien dakje! Ivm met de mist een vertraging opgelopen en die onderweg alleen maar verder uitgebreid. Effect hiervan: de vlucht naar chiang mai gemist. Dus nieuw ticket kopen: maar de credit card deed het even niet; contant betaald, hiermee was alle thai cash een in keer besteed. Geen nood denk je dan, we halen even geld uit de muur bij de Bangkok Bank..... die is er dus niet op Suvarnabuhmi Airport.
Dan maar even bellen met de ophalers in Chiang Mai dat wij later aankomen..... Telefoon doet het niet ????? Internet werkt niet...... Mail werkt niet....!!!
Dus met vier uur vertraging richting Chiang Mai vertrokken, waar dus de ophaalservice niet meer staat te wachten:-(.
Oplossing eenvoudig: neem een taxi naar de stad en bel even aan bij de eigenaar van de appartementen. Zijn adres??? Ik wist alleen waar hij woonde. Leg dat maar even uit in je wat roestige thai aan de chauffeur van de taxi. Dat lukte nog maar net.
Vervolgens is de eigenaar niet thuis en ook niet telefonisch beriekbaar. Een uitdaging dus om 21.00.
Gauw naar de supermarkt om een lokale SIM-kaart te kopen en direct proberen te bellen. Succes! Het appartment is open en de sleutel ligt binnen..... Dan gauw even een douchebeurt en de stad in om te eten. Lekker gegeten op de night market en dan naar bed. We zijn er dus!!
Op donderdag een hoop zaken geregeld rond telefonie, internet, appartement, taalcursus, motorhuur, boodschapjes etc etc.maar nu zijn wij er eindelijk.
Vanavond nog even lekker gaan eten en een bezoek aan de Lindbar (= de bar waar ik vorig jaar kind aan huis was), waar ik zowaar nog een beetje herkend werd:-).
Nu kan je pas zeggen dat wij echt aangekomen zijn.

Binnenkort meer op dit weblog.