Harry Potter - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Harry Potter - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Harry Potter

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Wij doen het wat rustig aan vandaag, want Cornelie heeft een koudje opgelopen. Ik ben hier naar de apotheek geweest en heb in overleg met dit chinese kruidenvrouwtje een heel pakket aan middelen meegenomen: anti-hoest, anti-loopneus, antikoorts, anti-biotica en zakdoekjes. Lekker slikken en dan ben je gauw weer beter.
Gisteravond nadat ik thaise les had gevolgd, bijna een uur onderweg geweest om thuis te komen. Heb je ooit wel eens in een file gestaan van brommers, scooters en motoren, waarbij het begrip stapvoets opeens een heel andere betekenis heeft.
Het is inderdaad mogelijk om in kilometers lange files te staan ivm de viering van Loi Khratong, waarbij de wegen links en rechts van de rivier zijn afgesloten. Via via weer in de buurt van het apartement terecht gekomen, maar met versleten zolen.
Vandaag hier naar de film geweest: de nieuwe Harry Potter draait hier. Een beetje langdradig en zeker geen kinderfilm meer.
Daarna wezen eten bij de japanner. Hier krijg je dan de variant op het uit-de-muur-eten, namelijk vanaf een lopende band. Je hebt een eigen potje bouillon en daarin kun je alles opwarmen dat je vanaf de lopende band,die langs je zitplaats loopt,kan pakken. De prijs is voor onbeperkt eten en drinken gedurende vijf kwartier ca. €15 voor twee personen.
Voor morgen hebben wij een hele dag een kookcursus geboekt. Gaan wij ergens buiten de stad de ochtend en middag een reeks gerechten leren koken en direct opeten. Wij hebben een soortgelijke cursus al eens in Bangkok gevolgd en zijn benieuwd hoe en wat er hier wordt geleerd.
Verder nieuws volgt.
Pop gan mai!

• 23 November 2010 - 16:09

Elisabeth:

Mag ik komen proeven als jullie terugzijn?