Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 November 2009 | Thailand, Bangkok

Gisteren werd de terugreis richting Bangkok weer ingezet. Nadat ik tot nogal laat in de uitvalsbasis (lees bar) was blijven

hangen, vanochtend om 6 uur uit de veren, omdat ik samen met een van mijn nieuwe vrienden een taxi zou delen richting

vliegveld. De afgelopen dagen een drietal engelsen leren kennen in het zwembad waarmee ik aan het stappen ben geweest.

Vreemd dat je redelijk snel aanspraak hebt met wildvreemden, waarvan je alleen de voornaam kent en soms een paar andere

gegevens. Toch zit je mel elkaar een hoop te ouwenelen en gaat het over alles en (ook vaak) nergens over. Toch bouw je een

soort band op, waarbij ik het gevoel had toen ik gister in de taxi zat dat het jammer was dat ik wegging. Je zegt elkaar

gedag en meteen tot aufniewiedersehen. Wel goed om je engels even op te halen. Had tegelijkertijd ook contact met een clubje

van vier duitsers, waarmee ik ook een en ander heb afgekletst. Trouwens ook weer wennen om opeens weer vloeiend duits te

praten. Viel mee eerlijk gezegd een beetje tegen. In ieder geval had ik het goede mondgevoel niet bij de uitspraak.Ging wel

langzamerhand beter, maar dan ben je steeds weer aan het switchen van taal.\par
In ieder geval stond ik om tien uur op de stoep van het hotel waar ik de vorge week ook al het gezeten. Had bij de

reservering om dezelfde kamer gevraagd. Op het moment dat je uitstapt wordt je meteen begroet door de portier die je herkent.

Bij de receptie dezelfde reactie. Eerstvragen om je reservering, maar als ze opkijken opeens die blijk van herkenning en

"helloooo", how are you. You back from Patayya?\par
Ik bedoel, dat gaat nergens over, maar geeft een goed gevoel, zo'n vaste klant te zijn. Ga daar in december dan ook weer naar

toe als resultaat.\par
Onderweg kreeg ik al een mailtje van Rutger. Zijn simcard werkte niet en dus moest hij eerst een nieuwe gaan kopen voordat

wij contact konden krijgen. Daarna later op de dag een afspraak gemaakt bij mijn hotel, zodat hij even kon meegenieten van

mijn suite.\par
Daarna begonnen met de rondleiding en introductie in Bangkok. Natuurlijk eerst even door het arabische stadsdeel gelopen en

wat gegeten. Daarna richting het Nana Entertainment Plaza. dat is een soort winkelcentrum, maar dan met alleen maar beerbars,

a-go-go's, paaldanseclubs, shows&cabaret etc. Drie etages hoog vol glitter, herrie en dames/ladyboys. Begonnen bij mijn vaste

stek, namelijk bij de ingang in de Big Dogs bar, waar je tot een uur of acht/negen iedereen naar binnen ziet schuiven. Ik had

de indruk dat Rutger hier wel van had gehoord en dat hij het eens van naderbij moest gaan aanschouwen. Eerst maar eens even

begonnen met het uitleggen van de achtergronden en systemen die hier gelden en worden toegepast. Daarna later op de avond een

afspraak gemaakt met een van de dames in de Big Dogs Bar, dat wij een rondleiding wilden hebben en zoveel mogelijk

verschillende shows wilden zien. Mij leek dat om tweerlei redenen handig. Op de eerst plaats ga je met iemand mee die lokaal

bekend is in de dubbele zin. Op de andere plaats is dit een plek waar voor meer dan 90% mannen komen van boven de vijftig met

bierbuiken. Een jongeman van 19 is dan vragen om "problemen". Ik heb dan ook afgesproken dat ik mij zou voor doen als de

vader en had de daarbij behorende thaise woorden al geleerd.Op deze manier kon ik wat afstand scheppen tussen de

dames/ladyboys en Rutger. dat bleek ongelooflijk handig in de daarop volgende uren. Ze werden gek als hij alleen maar

langsliep en ze wilden hem per plekke in beslag nemen als je ergens naar binnen ging. Ik geloof dat Rutger zelf maar moet

weergeven wat hij er van vond! In ieder geval is de in feite trieste achtergrond van het hele verhaal hier, hem erg duidelijk

geworden en hebben wij daar achteraf nog wat over nagepraat. Ben benieuwd wat hij op zijn reiswebsite hierover weergeeft.

Morgen afgesproken dat we ook wat normale dingen gaan zien en we starten in het MBK-center, met de giga

telefonie-afdeling.\par
Het bezoek aan MKB was wel gezellig. Hebben ons verbaasd over de omvang van deze afdeling, met allemaal volstrekt

vergelijkbare winkeltjes van luttele vierkante meters. Heb daar gelijk software voor mijn PDA/GSM gekocht, zodat ik de

GPS-functie kan gebruiken hier in Thailand. Gelijk dan ook maar alle kaarten van Europa voor 2010 laten installeren. Wordt

allemaal keurig ter plekke uitgevoerd en getest. daarna krijg je nog een garantiekaartje mee, op bais waarva bij een

eventueel uitvallen cq wegraken van de software het gratis opnieuw wordt geïnstalleerd. Heel bijzonder voor in mijn ogen

compleet illegale gekraakte software!
Daarna ook nog maar een rondje getrokken door de twee giga Malls van Siam (Paragon en Discovery). Je kijkt je ogen uit naar

de luxe die hier wordt verkocht. Je vraagt je af voor wie dat is, want 98% van de thai kan hier niet kopen gezien hun

inkomen.
Ook ngo lekker japans gegeten en een blik geworpen in de arcade met speelautomaten. Daar nog een partijtje staan schieten met

laserguns en ons verbaasd over kamertjes vol thai die voetbalgames spelen.
Vanovond en morgen zien wij wel verder. Volgens planning vertrekken zowel Rutger als ik zondag naar een volgende bestemming.

wordt vervolgd....\par

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sabbatical

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2010

weer thuis!

15 Januari 2010

Angkor Wat naar Phi Phi

10 Januari 2010

Phnom Pehn

06 Januari 2010

Leven in Bangkok

02 Januari 2010

Samen in Bangkok
Robert

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 44730

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 30 September 2016

Barcelona vv

09 Januari 2014 - 29 Maart 2014

Overwinteren

18 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Lang WEG!

24 November 2011 - 05 Januari 2012

T-V-T

16 November 2010 - 17 December 2010

Chiang Mai Herhaling

28 Oktober 2009 - 24 Januari 2010

Sabbatical

21 Januari 2009 - 15 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: