weer thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu weer thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

weer thuis!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

26 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Nadat wij het weekje Koh Phi Phi hebben uitgezeten, bleek het uiteindelijk nog wel mee te vallen. Het was weliswaar druk, vol met jongeren die onbeperkt "buckets" met alcohol zopen en overall nogal op toerisme gericht, maar met wat zoeken war er ook nog wel een oorspronkelijk gedeelte te vinden, waar vooral de lokale bevolking zich verzamelde. Als je hier naar toe ging om te eten, dan had je een meer thais gevoel erbij....Het eten was dan wat simpeler, maar de bereiding en presentatie met het gepraat eromheen weer veel leuker. Je kon ook gewoon vragen of er iets van een belendende kraam kon worden gebracht, zoals in ons geval een speciaal soort schelpjes. Heerlijk en bijna voor niets.
Voor de terugreis hadden wij alvast een stoel in een busje gereserveerd vanaf de haven naar het vliegveld. Dat was wel nodig, want het was nogal druk op de boot en alles en iedereen moet dan opeens bij het afmeren van alles gaan regelen. Liep nu redelijk vlot en de verdere terugreis naar Bangkok verliep voorspoedig.
Om de laatste dagen nog een beetje aangepast te kunnen doorbrengen hadden wij een kookcursus via internet geregeld. Was allemaal niet even duidelijk, maar we moesten de volgende ochtend op het skytrain station bij een koffiekraam staan en dan kwam het wel goed.
Dat klopt: er stond een jongeman en na en korte taxirit was er opeens een groep van 12 mensen bijelkaar, die allemaal op de en of andere wijze de cursus hadden geboekt. Wij met zijn allen een marktje op en de nodige uitleg gekregen tijdens de aankoop van de ingedrienten voor de diverse schotels die wij zelf gingen maken.
Dat bleek toch een reuze interessante en smakelijke bezigheid en geeneens moeilijk eigenlijk. Inclusief een boekje met recepten en een adres in Amsterdam waar de geschikte producten gekocht kunnen worden weer richting hotel.
In de avond ook nog een bezoek gebracht aan een VIP-bios. Dat wil zeggen: grote fauteuils in paren, met daartussen een tafeltje waar de gebrachte drankjes kunnen staan, inclusief een welkomstdrankje en een deken. Het toppunt van luxe is namelijk een te koude airco, zodat na verloop van tijd iedereen onder een dekentje ligt te kijken naar de film (Avatar). Je bent er dan echt helemaal uit!
Daarna voor de laatste keer naar mijn vaste bar gegaan en afscheid genomen van Bangkok.
De volgende ochtend met de limousineservice van het hotel naar het vliegveld en een perfecte incheck meegemaakt (priority-bagage, fastlane voor paspoort, goede service in de businessclass en perfecte maaltijden). Tot op de minuut exact geland in Duesseldorf, alwaar de familie ons stond op te wachten.
Uiteindelijk pas om 24.00 thuis gekomen en direct in bed gevallen.
De volgende dag om 12.30 een verrassing: diverse vrienden/familie kwamen onverwacht op een welkom thuis lunch en hadden alles meegenomen. Dat is pas een leuke welcomehomeparty!

Nu zit het erop en moet er weer een beetje gewerkt gaan worden. In de komende tijd nog de foto's verwerken en indikken (1200 stuks.....), zodat wij niet iedereen lastig hoeven te vallen met een uren durende fotoshow de komende maanden.
Langzamerhand weer proberen in het ritme te komen, want de jetlag slaat genadeloos toe op onze leeftijd trouwens.
Het weer heeft natuurlijk ook een steentje bijgedragen aan de shock: lekker vriezen en sneeuwen terwijl je net gewend was aan de temperaturen van 35 graden!
Maar ja: we zijn weer tuis!!!!!!!

• 27 Januari 2010 - 18:29

Joyce:

Hoi Robert,

Welkom thuis! Heb alle verhalen gelezen en heb soms wel moeten lachen om wat je mee hebt gemaakt!
    Nu gaat het echte leven weer beginnen! :-)

Succes met alles en misschien zie ik je nog wel een keer bij de DKDB.

Groetjes,
    Joyce