Leven in Bangkok - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Leven in Bangkok - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Leven in Bangkok
De dag na nieuwjaar naar de Chatuchak-weekendmarkt geweest. Daar is echt van alles te koop, ook schattige kleine hondjes. Het assortiment aan kleding, stoffen, cadeautjes is zo groot dat je niet kunt kiezen. Op elke hoek zit een overseas verzendbedrijf, waar je spullen naar huis mee kunt versturen. Dat doen mensen met een zaak natuurlijk vaak. Prachtige kettingen ook, maar ik heb al een ketting! Alle eet- en drinkstalletjes zien er weer prachtig opgemaakt uit. We kochten verse aardbeien en daar doen ze dan een mengsel van roze s uiker en zout op. (Zout is wel goed in deze warmte) Ze maken ook zelf waterijsjes door een rvs ronde bak met vormpjes rond te draaien en dat wordt dan ijs. Op het ijs eten ze dan ook andere dingen dan wij, bijv. pompoen en allerlei dingen die we niet kennen.

Terwijl de kamer werd schoongemaakt is Roberts nieuwe gsm gestolen. Gelukkig hadden we het fototoestel en het netbook bij ons. Je komt er wel overheen, maar het is wel lastig, want Robert had er nummers van zijn Thaise connecties in staan. Wat erger is dat je je onveilig gaat voelen in dit leuke hotel. Het is ook wel een beetje raar hotel want er lopen ook meisjes op de raarste momenten in en uit en er liggen condooms naast de nootjes in het bakje op de koelkast. Dit is een buurt met allerlei nachtclubs en zo, dus dat is weer niet zo vreemd.

Gisteren naar de film geweest, Sherlock Homes, spectaculair! Samen voor 6 euro. Robert ging daarna naar zijn favoriete bar (ik ga soms mee) en kijk ‘s nachts op tv nog naar recente bioscoopfilms, heerlijk.
Morgen vliegen we naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. De rest van de reis hebben we eigenlijk al vastgelegd. Daarover volgende keer meer.