Samen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Samen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Samen in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

02 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Het heeft even geduurd met de berichtgeving op dit forum, maar dat kwam omdat ikzelf de laatste weken een beetje aan het rondreizen was en geen schokkende nieuwe zaken te melden had. Moet ook kunnen denk ik dan maar...

De situatie is nu weer geheel anders, omdat Cornelie eergisteren is aangekomen in Bangkok.
Wij hebben elkaar weer voor de echt gezien in het Eastin Hotel, waar wij een nacht gratis konden verblijven als een service verbonden aan het vliegticket. Normaal geldt dat dan alleen voor de persoon die vliegt, maar een belletje in de richting van het reisburo (dat in hetzelfde hotel een kantoortje heeft), kon dit gratis en voor niets omzetten naar een verblijf van twee personen.
Wij zagen elkaar dan ook in de receptie. Zij was vanzelfsprekend een beetje stuk na de reis, maar wij zijn gewoon in de loop van de middag de stad ingetogen om wat boodschapjes te doen in het MBK-centrum en meteen maar een biertje gedaan bij het Nana Entertainment Plaza. Omdat ik daar een soort van stamgast ben geworden de afgelopen jaren is dat altijd leuk om te doen. Je hebt daar altijd wel aanspraak met andere gasten en dat levert dan weer nuttige informatie op over eventuele bestemmingen (Singapore/Kuala Lumpur). De man met wie we praatten vertelde heel trots dat hij na twintig jaar biertjes drinken en betalen voor het eerst een biertje voor niets kreeg. Robert zei dat hij na 3 jaar al gratis whiskysoda kreeg!
De Thai hebben ook vakantie dus was het gigantisch druk overal. Hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Op oudejaarsdag zijn wij verkast naar het Siam@Siam Hotel. Wij zijn daar in februari ook al eens geweest (een zeer leuk en trendy boetiek hotel en zeer de moeite waard) en ik had daar in de kader van het Oudjaar maar weer eens een kamer geboekt. Vanwege een klein prijsverschil toen gekozen voor een executivekamer, waarbij het verschil met de andere kamers onduidelijk was. Er was wel dergelijk een duidelijk verschil: de executive etages hebben een separate toegangspas en bieden extra services in de vorm van een klein restaurant en gratis drankjes met in de avond ook nog lekkere hapjes erbij.
Omdat ik iemand was tegengekomen die in Bangkok woonde en die ons had uitgenodigd om het vuurwerk vanaf zijn condo te bewonderen, daar maar eens gebruik van gemaakt. Hij woonde inderdaad erg leuk! Het uitzicht vanaf de 26-etage over downtown Bangkok was adembenemend en het uitzicht over het vuurwerk dat heel gecontroleerd werd afgestoken was subliem. Wij moesten wel zelf onze meegenomen fles champagne opdrinken want hij ( en zijn Thaise vrouw dronken niet). Geen probleem voor ons...Nog nooit zo weinig gedronken met oud en nieuw! Heb daar een reeks van video-opnamen in HD van gemaakt, die ik thuis goed kan monteren tot een leuk filmpje denk ik. Dit trouwens met het nieuwe fototoestel dat ik voor de kerst van Cornelie heb gekregen!
De gastheer vertelde met trots hoe hij afgelopen jaren met zijn broer zijn business heeft opgezet, namelijk Italiaanse ijssalons. In Nederland hebben ze ook een familiebedrijf. Hij lichtte uitvoerig toe wat het verschil is in ondernemen hier in Thailand en in Nederland. Door alle wet- en regelgeving en de hoge lonen, ontkom je er in Nederland niet aan om zelf hard meer te werken, waardoor je geen tijd hebt nieuwe dingen te ontwikkelen. Dit is zo herkenbaar, daar heb ik in mijn huidige baan ook last van.
Vanaf nu is het nieuwjaar dus: De Beste Wensen voor iedereen in Nederland of waar ook ter wereld die dit leest.

Vandaag maar eens proberen te skypen met het thuisfront op de diverse plekken en de reisvoorbereiding voor morgen eens ter hand nemen.
Wij weten op dit moment nog steeds niet wat wij gaan doen. De huur van een boot in de omgeving van Trat en de eilanden in dit deel van Thailand gaat in ieder geval niet door, vanwege de nogal hoge huurprijs van € 2400 voor een weekje. Wij zjn nu bezig om richting Phuket te gaan vliegen en dan al boothoppend verder de eilanden in het zuiden te gaan bezoeken.
Dat is dus niet gelukt bleek in de loop van de dag en als “noodoplossing” maar er voor gekozen om een aantal dagen in Bangkok te blijven. Dat is geen straf. Via latestays weer geboekt in mijn basishotel alhier: het Woraburi. Daar kennen ze mij dus al na vier eerdere bezoeken. Check in verloopt soepel en alsnog de kamer gewijzigd toen bleek dat de TV niet richting bed, maar naar het zitgedeelte van de suite was gericht:-)
De plannen voor de komende week zijn nog niet duidelijk, maar tenderen naar een rondreis Cambodia. Via een vlucht naar Phnom Pen, met de boot naar Siem Reap, dan door naar Angkor Wat, gevolgd door vlucht naar Sihanoukville en dan weer met een boot retour naar Trat in Thailand. Moet toch kunnen dachten we. Nu alleen nog de bijbehorende reserveringen uitzoeken en proberen te boeken....

Nadere verhalen gaan volgen!

• 02 Januari 2010 - 12:08

Rudolf:

Niet verkeerd om zo het nieuwe jaar in te gaan ! Vanuit een beetje besneeuwd A'dam onze beste wensen en veel reisplezier!

T&R.

• 03 Januari 2010 - 15:40

Moeder.:

Hallo Robert en Cornelie.De Allerbestewensen.en voor Werk en Gezondheid een heel goed Jaar.Het verslag gelezen vond het erg leuk. Genieten jullie er nog maar lekker van want wij zitten midden in de winter.Veel plezier samen en dan weer tot de volgendekeer. Hartelijke Groeten Moeder Wil.