Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

31 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Aangekomen in Bangkok. Het voelt alsof er niet veel tijd zit tussen het vertrek in februari en nu. Meteen de bekende drukkende temperatuur zo midden op de dag.
Het Eastin Hotel ligt wat buiten het centrum, maar met de taxi ben je snel waar je wezen wilt, mits buiten de spitstijden, want dan stroomt het als dikke stroop.
In eerste instantie op pad gegaan om een bankrekening te openen. Dat is wel zo handig om de komende maanden zonder hoge kosten geld uit de muur te kunnen halen. Eerst buiten bij het wisselkantoor van de bank geld moeten wisselen (!), daarna binnen het hele dikke pak papiergeld storten op mijn nieuwe rekening. Voorzien van een bankpasje met pincode vervolgens weer verder op pad.
Het opwaarderen van de skytrainpas verloopt net zo makkelijk als de voorgaande keren. Heel handig om met deze pas door de stad re reizen. Hoog boven het verkeer zoef je razendsnel door het centrum.
Natturlijk ook even naar PantipPlaza gegaan, dit gigantische IT-centrum verkoopt alles wat je maar kan verzinnen en zelfs meer. Prijzen zijn niet echt laag in vergelijking met Nederland, maar het aanbod is veel en veel groter met produkten die wij nog niet kennen (en wellicht ook nooit nodig hebben).
Inmiddels na de eerst nacht verkast naar het Woraburi Hotel in de Sukhumvit-buurt.
Dit ligt veel centraler ten opzichte van de winkelcentra en de uitgaansgelegenheden.
Natuurlijk ‘s avonds een biertje doen bij het Nana, een groot complex van bierbarren, cabaretshows en een onbegrijpelijke mix van thaise gewoonten en westerse bezoekers. Hier loopt werkelijk van alles voorbij. Je kijkt je ogen uit bij het genot van een biertje, aangevuld met produkten van stalletjes die je niet herkent als eetbaar, maar soms wel lekker zijn. Heb nu een soort uitgebakken kaantjes gehad. Naar zeggen een stukje varkenshuid, droog gefrituurd/gebakken. Smaakt eigenlijk vaag naar droge spek. Zal vast niet echt gezond zijn denk ik. Maar ja het is iets anders dan de obligate pindas.
Het eten is zoals verwacht echt lekker. Je zoekt de stalletjes op en bestelt maar wat. Succes gegarandeerd. Wel nog even opletten met de scherpte, niet meteen zeggen dat je wel spicy lust: krijg je spijt van.
Op het dak van het hotel zit een kleine pool. Hier ga ik de eerste dagen eens rustig wat bijkleuren. Is wel nodig want ik ben geheel gebleekt de laatste maanden.
Ondertussen kan ik dan ook wat in mijn zelfgemaakte cursus Thai bladeren. Dat is wel nodig, want als je zomaar in een taxi stapt, moet je wel een beetje de weg kunnen aangeven. Tot nu toe lukt dat prima. Het wordt pas lastig als ze gaan reageren op mijn vlotte aanwijzingen van de bestemming...
Ik hoop de komende maanden zover te komen dat ik ook iets kan gaan verstaan van wat ze allemaal brabbelen. In ieder geval blijft het meeste engels dat sommige mensen spreken ook compleet onverstaanbaar. Dat kost wellicht even veel inspanning als het leren van het Thai.
Tot zover de eerste dagen in Bangkok.
U hoort nog van mij!

• 31 Oktober 2009 - 10:51

Gert Jan:

Hallo Robert, zo te zien heb je je draai al gevonden in Thailand.
    We blijven je verhalen volgen.
    Groeten GJ

• 01 November 2009 - 18:05

Moeder.:

hallo rob leuk je even te vertellen dat ik je snel heb kunnen vinden het was gelijk al een verhaal wat jehebt geschreven vind het fijn dat ik zo contact met je kan maken geniet er maar lekker van de groetjes en tot de volgende keer daag moeders.