Laatste dag Patayya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Laatste dag Patayya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Laatste dag Patayya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 November 2009 | Thailand, Pattaya

Na een weekje waren mijn nagels al redeliijk gegroeid dus moest ik ze knippen of met een vijltje bewerken. Bij mij in de buurt zat op straat echter een dame met een nagelshop, die normaal gesproken kunstnagels opplaakt. Maar even gevraagd of zij ook een standaard behandeling doet: natuurlijk, ga zitten. Dat is veel leuker dan zelf met een knippertje aan de gang gaan. Zij knipt, vijlt, haakt, schuurt etc. met oliebehandeling tot afsluiting. Bijna een halfuurtje mee bezig en dan betaal je 50 baht. Ga binnenkort ook eens naar de kapper. Ben benieuwd hoe dat gaat. \par
Zondag proberen te skypen met Cornelie. Wel spraakverbinding, maar het beeld was eenzijdig, dwz Cornelie zag mij niet en ikhaar wel. Dat is niet bevredigend, dus wil ik het mijn eigen netbook gaan proberen. Daarom maar naar mijn vaste internetshop en gewoon gevraagd. Kan ik hier mijn netbook aansluiten en dan internetten/skypen? Geen probleem. Mai pen rai. Ben dan ook benieuwd hoe dat vandaag gaat lukken.\par
Als je zo een beetje bekend raakt in de buurt dan hoor je ook wat meer. Het gaat hier niet echt lekker. Hoewel het hoogseizoen officieel begonnen is op 1 november, is de totale bezetting zo'n 40% lager als in de voorgaande jaren. Er zijn dus al diverse barren/restaurants die de deuren hebben moeten sluiten. Je ziet het ook als je over straat loopt: wel veel barren met heel veel personeel, maar soms maar 5 klanten. Dan blijft er niets over dus. Als reden wordt er toch een combinatie van de economische recessie met de sterk negatieve nawerking van de bezetting van het vliegveld nu een ruim jaar geleden. Door vele touroperators wordt dat niet vergeten en zij kopen veel minder in. Ook bij toeristen speelt dit mee in het achterhoofd en dus wijken deze uit naar soortgelijke bestemmingen in het verre oosten. De mogelijke invloed van de gezondheid van de koning speelt hierin niet direct een rol. Het gaat wel redelijk met hem hoor ik. Wat er echter gaat gebeuren als hij overlijdt is niet te voorspellen. Beter zal het er zeker niet van worden.\par
Ik ben zelf al jarenlang redelijk gek op muziek. Heb de ontwikkelingen in de house-muziek steeds gevolgd en kan een lekkere rytmische bonk wel waarderen. Hier echter wordt je gek van het gebeuk. Een combinatie van slechte geluidsinstallaties en kopietjes op MP3 formaat maken het er niet beter op. Dan staan alle barretjes tegen elkaar in te bonken en wordt je geacht elkaar nog te kunnen verstaan. Dat gaat ontzettend tegenstaan na een tijdje. Dus moet er gezocht naar plekken waar de muziek a) beter is en b) niet te hard staat. Dat valt nog niet mee. De afgelopen dagen met een paar nieuwe "vrienden" uit het zwembad naar een blues tent geweest, die redelijk voldoet aan de eisen. Tussen de optredens van de band, rustiger muziek, redelijk geluidsnivo en beter geluid. Als de band speelt is dat natuurlijk wel wat harder, maar zij spelen echt goed en niet eens zo gek versterkt. Het blijft wel een gek gezicht: een band die puur amerikaanse muziek speelt, maar grotendeels bestaat uit thai. Dat klopt niet helemaal in je waarneming. Het stikt hier trouwens ook van de bandjes, echter het probleem is vergelijkbaar met die van de muziek: slechte installatie, te hard en zeker niet goed.\par
Donderdag vertrek in naar Bangkok. Eigenlijk ben ik hier ook wel uitgekeken, een weekje was meer dan voldoende. Het is net genoeg om de weg een beetje te leren kennen, wat mensen tegen te komen en wat te beleven, maar dan moet je ook weg zijn.\par
Volgens planning komt Rutger woensdag aan in Bangkok en heb ik met hem afgesproken dat wij de stad eens ingaan. Kan ik hem van alles laten zien, voordat hij op tournee gaat door dit deel van de wereld. Lijkt ons allebei leuk om te doen: in een geheel andere omgeving iets doen met iemand die je alleen maar kent vanuit Amsterdam van een verjaardag/oud&nieuw etc.
Kwam er vandaag achter dat mijn tekefoon van de zaak het niet meer deed. In ieder geval heb ik geen verbinding meer en lijkt het nummer afgesloten. Dus voor diegenen die mij via dat nummer willen bereiken: niet doen en een mail sturen naar waarbenjij.nu.
Tot de volgende keer!

  • 11 November 2009 - 19:19

    Joyce:

    Ha die Robert,

    Zo te lezen vermaak jij je prima daar in Thailand! Als ik zo die verhalen lees, dan ben best wel een beetje jaloers! :-) Al lekkere (wat voor mij vies is) dingen gegeten? Zag op 1 foto al iets ranzigs, maar kon niet echt zien wat het was.

    Anyways...Veel plezier nog enne ik hou je weblog in de gaten zoals beloofd!

    Groetjes Joyce

  • 11 November 2009 - 20:26

    Elisabeth:

    Vanuit regen en wind in Nederland groetjes. Die dames op de foto zien er niet bepaald afschrikwekkend uit (Halloween!). Met een badborstel en washandje kun je je rug misschien insmeren.
    Wat is een tekefoon? Kan je daar de ziekte van Kyme mee krijgen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Sabbatical

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2010

weer thuis!

15 Januari 2010

Angkor Wat naar Phi Phi

10 Januari 2010

Phnom Pehn

06 Januari 2010

Leven in Bangkok

02 Januari 2010

Samen in Bangkok
Robert

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 44726

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 30 September 2016

Barcelona vv

09 Januari 2014 - 29 Maart 2014

Overwinteren

18 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Lang WEG!

24 November 2011 - 05 Januari 2012

T-V-T

16 November 2010 - 17 December 2010

Chiang Mai Herhaling

28 Oktober 2009 - 24 Januari 2010

Sabbatical

21 Januari 2009 - 15 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: