Na één week cursus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Na één week cursus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Na één week cursus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 November 2009 | Thailand, Bangkok

Ik heb nu een week de cursus massage erop zitten en ben ondertussen wel redelijk overtuigd geraakt van de effecten hiervan.Niet zozeer omdat ik nu iets kan op dit gebied, maar meer door een massage die ik zelf heb gehad afgelopen zaterdag van de “juf” van onze groep. Dit is een echte pro die al vele jaren massages geeft en opleidingen verzorgt, maar tegelijkertijd zelf ook nog opgeleid wordt in zeer gespecialiseerde technieken. Ik heb dit nu zelf ervaren en kan zeggen dat hier een wereld voor je open gaat, anders gezegd ze kan je lichaam inderdaad openen voor invloeden van buitenaf en blokkeringen opheffen. Dit is dus onvergelijkbaar met al die duizenden massageshops, die je overal ziet waar toeristen zijn. Ben daar nu echt achtergekomen en van overtuigd dat het echt wat betekent, zonder dat er zweverige elementen bij komen kijken.Dat was dan ook precies een van de redenen waarom ik naar Thailand wilde gaan en mij verdiepen in de massagetechnieken, achtergronden en toepassingen. Tegelijkertijd heb je dan ook direct baat bij de toepassingen op jezelf.

Van het weekend ook eens naar de kapper gegaan. Ook bijzonder overigens. Je wordt netjes in een kappersstoel gezet ( niets anders dus) en daarna met een talkpoederspons gedept in nek en langs de haargrens. Knippen ging dan weer gewoon met een tondeuse. Daarna met een lapje ( beetje vies leek mij) gedrenkt in een soort goedkope 4711 wordt je hoofd helemaal schoon gedept en daarna nog eens met kwasten je bovenlichaam opgeschoond van eventuele haarresten. Ben je voor 60 baht weer helemaal het heertje!

Heb ondertussen een foto van het eetstalletje geplaatst met de heerlijke insecten op verzoek van de liefhebbers. Ook een foto van de plof, waarop ik hier nu lekker rondtour. Dat gaat nu ook al lekker vanzelfsprekend in het linksrijdende verkeer. Het tussen de auto’s en brommers doorslalommen voelt een beetje al van een helling al skiën en dan lekker wedeln. Heerlijk dus.

Afgelopen vrijdag met bijna de hele massageklas wezen stappen en diverse tenten bezocht. Uiteindelijk geëindigd in een nacht disco, waarna om 6 uur helemaal stuk thuisgekomen. Wel lekker uit de bol gegaan. Ik zal kijken of er nog wat foto’s te vinden zijn, die geschikt zijn voor plaatsing op dit forum :-)

Vanochtend een bezoek gebracht aan een thermische bron met een doorlopend spuitende geyser. Was wel aardig maar niet heel bijzonder. Wel lekker rondgedobberd in een pool, met daarin van dat melkachtig witte water dat zo heerlijk naar rotte eieren ruikt. Verder kun je er pootjebaden in water dat varieert van 30 to 60 graden. Dat is dan wel erg heet in een omgeving die ook al gauw 30 graden is, zodat je nogal gaat zweten in dat geval.

Deze week de thaise lessen op een lager pitje gezet omdat er teveel tijd in de massage is gaan zitten. Na de komende week pak ik het tempo wel weer op, omdat ik anders te weinig leer. Bij het toepassen gaat het nog niet steeds erg vlot. De woordenschat is natuurlijk te klein en het probleem ontstaat onmiddellijk als men gaat terugpraten in rap thais. Ik kon de kapper nog net een paar antwoorden geven, maar toen was het ook op met mijn kennis. Hij kletste gewoon door als een echte kapper denk ik maar en ik deed alsof ik het wel een beetje verstond zo af en toe.

• 01 December 2009 - 10:27

Moeder.:

Hallo Rob weer een berichtje van mij het gaat allemaal prima als ik je berichten lees je bent goed bezich de tijd gaat zo wel snel om he. Het is alweer Desember dus voor Cornelie gaat het nu ook snel gebeuren om van dit alles tegenieten Vrijdag ben ik met Joke naar Breda geweest voor Jan van Rooij dat is ook snel gegaan Zondag ben ik bij Paul en hoopik even met je te kunnen praten Rob dit is het weer voor deze keer hopelijk tot Zondag. groetjes je Moeder.

• 04 December 2009 - 21:58

Cornelie:

Gaat wel goed met je zo te zien, master of massage!