Gaat nergens over.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu Gaat nergens over.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Klarenbeek - WaarBenJij.nu

Gaat nergens over....

Door: Cornelie

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

De foto’s die we bij het verhaal zetten staan om een of andere reden steeds bij het eerste verhaal. Kijk dus daar.

Boeken.
Ik heb Vrijheid uit en ben nu begonnen aan De laatste nacht in Twisted river van John Irving. Geweldig om dit boek na Vrijheid te lezen omdat het ook een geschiedenis beschrijft van een paar generaties van een familie. Grappig is dat bij Franzen de volgende generatie het toch anders doet dan de vorige. Dat is bij Irving niet zo, uiteraard is de context wel anders maar vader en zoon komen wel in vergelijkbare situaties terecht. Beide boeken beschrijven een bepaalde warmte (hoe moeilijk ook) binnen de ingewikkeld samengestelde families en dat spreekt mij zeer aan. Heb Irving inmiddels ook uit en vind dat hij niet de 500 bladzijden lang de spanningsboog in stand kan houden, misschien is dat wel het verschil met Franzen.

Eten
Als we ons straatje uit lopen heb je de Pratu Chiangmai nightmarket waar je heerlijke dingen met noodles kunt eten, maar ook geroosterde stukjes kip en varkensvlees. Varkensvlees is met name in het Noorden van Thailand uitzonderlijk goed en niet die waterige en smakeloze hap, die zelfs biologische varkensvlees vaak bij ons is . Als je een biertje erbij wil moet je even naar de overkant van de straat en het zelf bij de 7Eleven halen. Als dessert nemen we vaak khanom khlok, dat zijn poffertjes met cocosmelk. Erg lekker!

Sociale contacten
Als je iets wilt weten of gewoon zin hebt in een babbeltje dan is er vaak altijd wel iemand bij het zwembad of beter nog op de begane grond in het “praathuis”. Dat gaat nog wel eens door tot een uur of twee ‘s nachts. Erg gezellig en het bier vloeit dan rijkelijk.
Robert haalt ook veel info bij zijn favoriete bar, Linda genaamd. Robert geeft daar ook veel dingen weg als hij weer terug gaat naar Holland. Aardig is dat als je er het jaar erna naar vraagt dat ze dan het nog hebben en dat je het dan weer kunt lenen zoals bijvoorbeeld een helm en handdoeken. Ik ga overigens zelden mee naar die bar want het is er voor Westerse vrouwen niet echt leuk.